uczuciarodzinabezpieczny internetmowa nienawiściedukacja społecznarole płciowestresrozwiązywanie problemówsocial mediarelacjeantykoncepcjazdrowy związekcykl menstruacyjnyhigienamiłośćprezerwatywaprawa seksualne i reprodukcyjnedorosłośćmenstruacjadojrzałośćemocjedebiut seksualnywspółpracazdrowie psychiczneciążasojusznictwocyberbezpieczeństwoprzemoc rówieśniczapartnerstwotożsamość płciowazdrowie intymnelibidozapłodnienieorientacja seksualnazdrowie seksualneLGBTQIA+dojrzewanieseksualnośćrówność płciprawa dzieckabullyinghejtróżnorodnośćśwadoma zgodatożsamośćplanowanie rodzinysłownictwokonflikty w relacjiniepełnosprawnośćprofilaktykabezpieczny sekstolerancjametody antykoncepcjigranicezakochaniedzieci w siecizmiany w cieleedukacja seksualnarozwój osobistyetykaasertywnośćprzyjaźństereotypyprawa człowiekarozumienie innychpociąg seksualnypresja rówieśniczauzależnieniemowa nienawiściciałopozytywnośćempatiacyberprzemocSTIobraz ciałazdrowe relacjepłodnośćświadomość ciałamiesiączkatożsamośćzdrowy związekrodzinaprawa człowiekapartnerstwobezpieczny sekssłownictwohigienadojrzewanieciałopozytywnośćasertywnośćorientacja seksualnagranicerozwój osobistyzapłodnieniezakochanierole płcioweprezerwatywazdrowie seksualnezdrowie psychicznedojrzałośćrówność płciróżnorodnośćplanowanie rodzinybullyingobraz ciałacykl menstruacyjnysocial mediacyberbezpieczeństwoprawa seksualne i reprodukcyjnemiesiączkapresja rówieśniczalibidozmiany w cieleedukacja seksualnaLGBTQIA+profilaktykarozwiązywanie problemówrelacjezdrowie intymnebezpieczny internetstereotypyemocjeniepełnosprawnośćdebiut seksualnypłodnośćświadomość ciałamenstruacjawspółpracatożsamość płciowamiłośćprzemoc rówieśniczarozumienie innychstrestolerancjaantykoncepcjaprawa dzieckametody antykoncepcjiprzyjaźńmowa nienawiściuczuciaetykapociąg seksualnysojusznictwouzależnieniekonflikty w relacjicyberprzemochejtdzieci w sieciempatiaśwadoma zgodaedukacja społecznadorosłośćmowa nienawiścizdrowe relacjeciążaSTIseksualność

SCENARIUSZ LEKCJI:

Osoba z…

Co to jest tożsamość płciowa? Jak różni się od płci przypisanej przy urodzeniu? Kim są osoby transpłciowe? Jakie trudności mogą napotykać osoby transpłciowe w życiu codziennym? Jak możemy wspierać osoby transpłciowe w naszym otoczeniu? Jak możemy budować środowisko, w którym osoby transpłciowe czują się bezpiecznie i akceptowane?

Opracowanie:
Hubert Pajączkowski
Czas trwania:
45 lub 90 minut
Konsultacja merytoryczna:
Tosia Kopyt, Basia Pietruszczak i Sławomir Stepa
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
tożsamość płciowa, płeć i jej aspekty, transfobia
Potrzebne materiały:
prezentacja, rzutnik lub tablica multimedialna, wydrukowane karty pracy z załączników nr 2 i nr 3
Cel zajęć:
Zapoznanie osób uczestniczących z zagadnieniem tożsamości płciowej, uświadomienie, z jakimi trudnościami mogą mierzyć się osoby transpłciowe oraz w jaki sposób można tworzyć wspierające i sojusznicze środowiska dla osób transpłciowych.
Tagi:

Kto przygotował ten scenariusz:

Hubert Pajączkowski

Hubert Pajączkowski

Edukator seksualny, koordynator projektów edukacyjnych. Pracuje z dziećmi oraz młodzieżą szkół podstawowych i średnich w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie lub zajęć dodatkowych. Organizuje także warsztaty dla rodziców i kadr pedagogicznych. Prowadzi na instagramie profil dla osób dorosłych: czytam_przedseksem, gdzie poleca książki związane z tematyką seksualności.

Noemi Markwas

Noemi Markwas

Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDP tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.

    Mamy dla Ciebie coś jeszcze!

    Dziękujemy, że korzystasz z naszych lekcji. Jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi działaniami, zostaw nam swojego maila. Obiecujemy, że będziemy wysłać Ci tylko wartościowe wiadomości i materiały.

    Dziękujemy za zaangażowanie i zaufanie. Jeśli zostawiłeś_aś maila, sprawdź pocztę, aby potwierdzić swój adres.

    Mamy nadzieję, że ta lekcja pomoże Ci w codziennej pracy z młodzieżą. Jeśli masz pytania czy wątpliwości dotyczące przesłanych materiałów – napisz do nas.

    A co, jeśli mam pytania
    lub potrzebuję wsparcia
    w przygotowaniu zajęć?

    Nasi eksperci czekają na Ciebie!

    Napisz do nas

      Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera. Sprawdź skrzynkę i potwierdź swój adres.

      Wkrótce otrzymasz od nas mail pełen wartościowej wiedzy.