bullying etyka prawa człowieka rodzina zdrowy związek uzależnienie stereotypy miłość ciałopozytywność prawa dziecka planowanie rodziny cyberprzemoc higiena zdrowie intymne rozwój osobisty słownictwo LGBTQIA+ uczucia tolerancja obraz ciała role płciowe płodność hejt miesiączka relacje rozumienie innych dojrzewanie równość płci ciąża zdrowe relacje dojrzałość edukacja społeczna libido pociąg seksualny przyjaźń zmiany w ciele granice orientacja seksualna zdrowie seksualne menstruacja zdrowie psychiczne edukacja seksualna emocje dorosłość dzieci w sieci partnerstwo empatia profilaktyka konflikty w relacji przemoc rówieśnicza metody antykoncepcji STI zapłodnienie rozwiązywanie problemów niepełnosprawność sojusznictwo seksualność różnorodność presja rówieśnicza prezerwatywa śwadoma zgoda świadomość ciała cyberbezpieczeństwo debiut seksualny mowa nienawiści mowa nienawiści bezpieczny seks prawa seksualne i reprodukcyjne tożsamość płciowa social media bezpieczny internet zakochanie współpraca stres tożsamość asertywność antykoncepcja cykl menstruacyjny social media role płciowe libido presja rówieśnicza prezerwatywa higiena partnerstwo hejt dorosłość zdrowie psychiczne słownictwo rodzina bullying zdrowe relacje pociąg seksualny ciałopozytywność przyjaźń etyka równość płci uczucia empatia ciąża dojrzałość sojusznictwo zmiany w ciele menstruacja zakochanie stres mowa nienawiści antykoncepcja konflikty w relacji prawa dziecka orientacja seksualna seksualność miłość tożsamość płciowa mowa nienawiści profilaktyka uzależnienie dzieci w sieci debiut seksualny relacje różnorodność tolerancja śwadoma zgoda STI płodność rozwój osobisty zdrowie intymne planowanie rodziny współpraca zdrowie seksualne LGBTQIA+ tożsamość emocje edukacja seksualna bezpieczny seks edukacja społeczna przemoc rówieśnicza bezpieczny internet dojrzewanie stereotypy cykl menstruacyjny prawa seksualne i reprodukcyjne granice metody antykoncepcji cyberbezpieczeństwo rozumienie innych rozwiązywanie problemów miesiączka świadomość ciała zdrowy związek cyberprzemoc prawa człowieka asertywność niepełnosprawność obraz ciała zapłodnienie
SCENARIUSZ LEKCJI:
Stereotypy płciowe
Co to znaczy być chłopcem/dziewczynką? Jakie cechy im przypisujemy? Czy te przekonania mogą ograniczać w robieniu tego, co się chce?
Opracowanie:
Basia Pietruszczak
Konsultacja merytoryczna:
Tosia Kopyt i Hubert Pajączkowski
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
stereotypy płciowe
Potrzebne materiały:
piłka, tablica, kartki i kredki
Cel zajęć:
Zrozumienie pojęcia „stereotypy płciowe”
Tagi:
Kto przygotował ten scenariusz:
Basia Pietruszczak
Edukatorka seksualna i menstruacyjna, autorka książek z serii „Twoje ciałopozytywne dojrzewanie”. Współzałożycielka wydawnictwa i inicjatywy moonka, której misją jest oswajanie dojrzewania. W mediach społecznościowych prowadzi projekt „Pani Miesiączka”, w ramach którego dzieli się wiedzą na temat okresu i cyklu menstruacyjnego.
Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Noemi Markwas
Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDP tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.
A co, jeśli mam pytania lub potrzebuję wsparcia w przygotowaniu zajęć?
Nasi eksperci czekają na Ciebie!
Napisz do nas