rozumienie innych przemoc rówieśnicza uzależnienie niepełnosprawność debiut seksualny bezpieczny internet śwadoma zgoda presja rówieśnicza STI dorosłość cyberbezpieczeństwo współpraca ciąża równość płci relacje płodność cykl menstruacyjny empatia planowanie rodziny etyka prawa seksualne i reprodukcyjne rodzina cyberprzemoc role płciowe edukacja seksualna obraz ciała przyjaźń bullying dzieci w sieci zdrowie seksualne prawa dziecka tolerancja seksualność asertywność ciałopozytywność zdrowie intymne sojusznictwo metody antykoncepcji tożsamość zapłodnienie pociąg seksualny orientacja seksualna mowa nienawiści rozwiązywanie problemów zmiany w ciele konflikty w relacji prezerwatywa social media emocje zdrowe relacje dojrzewanie bezpieczny seks tożsamość płciowa stres zdrowie psychiczne uczucia dojrzałość rozwój osobisty partnerstwo zdrowy związek stereotypy zakochanie świadomość ciała hejt edukacja społeczna miesiączka prawa człowieka profilaktyka menstruacja antykoncepcja LGBTQIA+ mowa nienawiści miłość słownictwo libido różnorodność higiena granice edukacja seksualna płodność konflikty w relacji dzieci w sieci obraz ciała współpraca uczucia zdrowie seksualne asertywność pociąg seksualny dojrzewanie śwadoma zgoda partnerstwo zmiany w ciele orientacja seksualna tożsamość płciowa social media higiena rozumienie innych hejt przemoc rówieśnicza emocje zakochanie niepełnosprawność dojrzałość role płciowe słownictwo bullying empatia miłość prawa dziecka tożsamość uzależnienie mowa nienawiści ciałopozytywność mowa nienawiści prawa seksualne i reprodukcyjne rozwój osobisty rozwiązywanie problemów stereotypy prawa człowieka rodzina relacje LGBTQIA+ libido sojusznictwo tolerancja świadomość ciała ciąża menstruacja bezpieczny internet prezerwatywa seksualność cyberprzemoc dorosłość zdrowy związek antykoncepcja przyjaźń zdrowie psychiczne równość płci granice zdrowie intymne debiut seksualny różnorodność profilaktyka zapłodnienie bezpieczny seks metody antykoncepcji planowanie rodziny presja rówieśnicza cyberbezpieczeństwo edukacja społeczna STI zdrowe relacje stres etyka cykl menstruacyjny miesiączka
SCENARIUSZ LEKCJI:
Stereotypy płciowe
Co to znaczy być chłopcem/dziewczynką? Jakie cechy im przypisujemy? Czy te przekonania mogą ograniczać w robieniu tego, co się chce?
Opracowanie:
Basia Pietruszczak
Konsultacja merytoryczna:
Tosia Kopyt i Hubert Pajączkowski
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
stereotypy płciowe
Potrzebne materiały:
piłka, tablica, kartki i kredki
Cel zajęć:
Zrozumienie pojęcia „stereotypy płciowe”
Tagi:
Kto przygotował ten scenariusz:
Basia Pietruszczak
Edukatorka seksualna i menstruacyjna, autorka książek z serii „Twoje ciałopozytywne dojrzewanie”. Współzałożycielka wydawnictwa i inicjatywy moonka, której misją jest oswajanie dojrzewania. W mediach społecznościowych prowadzi projekt „Pani Miesiączka”, w ramach którego dzieli się wiedzą na temat okresu i cyklu menstruacyjnego.
Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Noemi Markwas
Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDP tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.
A co, jeśli mam pytania lub potrzebuję wsparcia w przygotowaniu zajęć?
Nasi eksperci czekają na Ciebie!
Napisz do nas