Czym jest pornografia? Dlaczego pornografia nie jest dobrym źródłem wiedzy o seksualności? Jakie są potencjalne negatywne skutki oglądania pornografii dla zdrowia psychicznego i relacji międzyludzkich?
Jakie są różnice między przedstawianiem seksualności w pornografii a w rzeczywistych relacjach? Jakie są bezpieczne sposoby zdobywania wiedzy o seksualności?
Tosia Kopyt, Basia Pietruszczak i Aleksandra Plata
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
pornografia
Potrzebne materiały:
prezentacja, rzutnik lub tablica multimedialna, karteczek samoprzylepnych w dwóch kolorach
Cel zajęć:
Zapoznać klasę z zagrożeniami, które niesie ze sobą oglądanie pornografii. Wytłumaczyć, dlaczego pornografia nie jest narzędziem do edukacji seksualnej.
Edukator seksualny, koordynator projektów edukacyjnych. Pracuje z dziećmi oraz młodzieżą szkół podstawowych i średnich w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie lub zajęć dodatkowych. Organizuje także warsztaty dla rodziców i kadr pedagogicznych. Prowadzi na instagramie profil dla osób dorosłych: czytam_przedseksem, gdzie poleca książki związane z tematyką seksualności.
Noemi Markwas
Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDP tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.