miesiączkadzieci w sieciplanowanie rodzinyuzależnieniedorosłośćniepełnosprawnośćmenstruacjaprawa dzieckasocial mediazdrowie seksualneciałopozytywnośćmetody antykoncepcjibezpieczny sekshigienaSTImowa nienawiścirozwój osobistyempatiatolerancjasojusznictwoprzyjaźńtożsamość płciowamowa nienawiścizdrowy związekpłodnośćzakochaniecykl menstruacyjnyetykarozwiązywanie problemówzmiany w cieletożsamośćasertywnośćgranicezdrowe relacjeobraz ciałaLGBTQIA+rodzinastereotypydojrzewanieśwadoma zgodacyberprzemocwspółpracakonflikty w relacjiemocjeprawa seksualne i reprodukcyjnelibidomiłośćciążaseksualnośćprawa człowiekaświadomość ciałastreshejtzapłodnieniesłownictworóżnorodnośćbezpieczny internetrole płcioweuczuciaorientacja seksualnazdrowie intymnerelacjeedukacja społecznaprezerwatywazdrowie psychiczneedukacja seksualnapresja rówieśniczaprofilaktykapociąg seksualnydebiut seksualnyprzemoc rówieśniczadojrzałośćbullyingrozumienie innychcyberbezpieczeństworówność płcipartnerstwoantykoncepcjarole płciowetożsamość płciowatożsamośćprawa człowiekawspółpracabezpieczny sekszdrowy związekpartnerstwoetykamiesiączkahigienapociąg seksualnyedukacja seksualnakonflikty w relacjiLGBTQIA+hejtasertywnośćciałopozytywnośćbezpieczny internetpłodnośćempatiaprawa dzieckastereotypyobraz ciałaróżnorodnośćmowa nienawiściuzależnienieprzyjaźńpresja rówieśniczaorientacja seksualnacyberprzemocmowa nienawiścicyberbezpieczeństwotolerancjaświadomość ciałarozumienie innychdzieci w sieciSTIdojrzałośćzapłodnieniecykl menstruacyjnydorosłośćzdrowe relacjemiłośćrelacjerozwój osobistyzdrowie psychiczneantykoncepcjasocial mediamenstruacjagranicezmiany w cieleprawa seksualne i reprodukcyjneśwadoma zgodarozwiązywanie problemówniepełnosprawnośćciążasojusznictwostresuczuciaemocjeprofilaktykaedukacja społecznazdrowie intymneseksualnośćlibidozdrowie seksualneplanowanie rodzinyzakochanierówność płciprezerwatywabullyingdojrzewaniemetody antykoncepcjisłownictwodebiut seksualnyprzemoc rówieśniczarodzina

SCENARIUSZ LEKCJI:

Niestereotypowo o stereotypach

Czym są stereotypy i jak powstają? Jakie są rodzaje stereotypów (np. płciowe, narodowościowe)? Jaka jest różnica między stereotypem, uprzedzeniem a dyskryminacją? Jak stereotypy wpływają na nasze zachowanie wobec innych ludzi? Jak możemy zapobiegać wykluczeniom?

Opracowanie:
Tosia Kopyt
Czas trwania:
45 minut
Konsultacja merytoryczna:
Basia Pietruszczak i Hubert Pajączkowski
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
stereotyp, uprzedzenie, dyskryminacja, wykluczenie, stereotypy płci, dyskryminacja ze względu na inne cechy
Potrzebne materiały:
wydrukowane karty pracy z załącznika nr 1, wydrukowane i pocięte karteczki z załącznika nr 2, wydrukowane karty pracy z załącznika nr 3, czyste kartki (najlepiej format A3), flamastry, mazaki, ewentualnie tablica multimedialna lub rzutnik
Cel zajęć:
lepsze zrozumienie tego, czym są stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja; refleksja nad tym, jak te zjawiska wpływają na nasze życia
Tagi:

Kto przygotował ten scenariusz:

Tosia Kopyt

Tosia Kopyt

Psycholożka, nauczycielka wychowania do życia w rodzinie, edukatorka seksualna. W internecie działa jako „WdŻ dla zaawansowanych”. Przekazuje rzetelną wiedzę, poleca wartościowe książki, wspiera rodziców w trudnych tematach. Autorka kursu online dla rodziców i specjalistów pt. „Jak rozmawiać z dzieckiem o seksualności?” oraz książki dla dzieci przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych pt. „Skąd się biorą dzieci? Ale tak naprawdę!”.

Noemi Markwas

Noemi Markwas

Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDP tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.

    Mamy dla Ciebie coś jeszcze!

    Dziękujemy, że korzystasz z naszych lekcji. Jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi działaniami, zostaw nam swojego maila. Obiecujemy, że będziemy wysłać Ci tylko wartościowe wiadomości i materiały.

    Dziękujemy za zaangażowanie i zaufanie. Jeśli zostawiłeś_aś maila, sprawdź pocztę, aby potwierdzić swój adres.

    Mamy nadzieję, że ta lekcja pomoże Ci w codziennej pracy z młodzieżą. Jeśli masz pytania czy wątpliwości dotyczące przesłanych materiałów – napisz do nas.

    A co, jeśli mam pytania
    lub potrzebuję wsparcia
    w przygotowaniu zajęć?

    Nasi eksperci czekają na Ciebie!

    Napisz do nas

      Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera. Sprawdź skrzynkę i potwierdź swój adres.

      Wkrótce otrzymasz od nas mail pełen wartościowej wiedzy.