SCENARIUSZ LEKCJI:
NAJPIERW MYŚLĘ POTEM KLIKAM
W trakcie zajęć zostaną przybliżone różne zjawiska, z którymi możemy mieć styczność online: FOMO, dezinformacja, trendy i internetowe wyzwania, patosreaming, pornografia. Porozmawiamy o tym, jakie mogą nieść konsekwencje dla osób ich doświadczających.
Opracowanie:
Hubert Pajączkowski
Czas trwania:
45 lub 90 minut
Konsultacja merytoryczna:
Tosia Kopyt, Katarzyna Hromek
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
cyberbezpieczeństwo, FOMO, dezinformacja, patostreaming, pornografia, higiena cyfrowa
Potrzebne materiały:
wycięte elementy z kart pracy z załączników nr 1 i 2, wydrukowane karty pracy z załączników nr 3 i 4
Cel zajęć:
przybliżenie uczniom i uczennicom problematyki szkodliwych zjawisk
występujących w świecie cyfrowym, nauka przeciwdziałania tym zjawiskom
Tagi:
Kto przygotował ten scenariusz:

Hubert Pajączkowski
Edukator seksualny, koordynator projektów edukacyjnych. Pracuje z dziećmi oraz młodzieżą szkół podstawowych i średnich w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie lub zajęć dodatkowych. Organizuje także warsztaty dla rodziców i kadr pedagogicznych. Prowadzi na instagramie profil dla osób dorosłych: czytam_przedseksem, gdzie poleca książki związane z tematyką seksualności.
Zobacz także:
A co, jeśli mam pytania
lub potrzebuję wsparcia
w przygotowaniu zajęć?
Nasi eksperci czekają na Ciebie!
Napisz do nas