zdrowy związekprofilaktykapociąg seksualnyzdrowe relacjezdrowie seksualnemenstruacjaedukacja społecznasojusznictwoniepełnosprawnośćzdrowie intymneLGBTQIA+hejtsocial mediadzieci w sieciemocjemowa nienawiścidebiut seksualnyseksualnośćprzemoc rówieśniczaedukacja seksualnapresja rówieśniczatożsamośćrole płcioweobraz ciałaetykaróżnorodnośćdorosłośćempatiazapłodnieniepłodnośćlibidouczuciasłownictwocyberbezpieczeństwokonflikty w relacjidojrzewaniemowa nienawiścigranicerozwiązywanie problemówprezerwatywazmiany w cielemiesiączkatolerancjacykl menstruacyjnybullyingrelacjerozumienie innychzdrowie psychiczneplanowanie rodzinywspółpracarodzinaprawa człowiekastresdojrzałośćrówność płcicyberprzemoctożsamość płciowaSTImetody antykoncepcjiprzyjaźńantykoncepcjaciałopozytywnośćbezpieczny seksciążastereotypyzakochanieśwadoma zgodauzależnienieprawa dzieckapartnerstwobezpieczny internetasertywnośćorientacja seksualnahigienamiłośćprawa seksualne i reprodukcyjneświadomość ciałarozwój osobistycyberprzemocLGBTQIA+płodnośćedukacja społecznaniepełnosprawnośćhejtprofilaktykacyberbezpieczeństwohigienaprezerwatywaświadomość ciałastereotypyantykoncepcjaempatiarozwój osobistyrole płciowemowa nienawiścizdrowe relacjerozwiązywanie problemówbezpieczny seksmenstruacjametody antykoncepcjietykasłownictwosojusznictworozumienie innychedukacja seksualnaSTImowa nienawiścipartnerstwodojrzewanieplanowanie rodzinygranicetożsamość płciowazakochanieemocjeobraz ciałarodzinaseksualnośćdorosłośćzapłodnieniewspółpracastrestolerancjaorientacja seksualnapociąg seksualnyprawa seksualne i reprodukcyjnezdrowy związekcykl menstruacyjnyprzemoc rówieśniczaciążasocial mediazdrowie intymneuczuciamiłośćtożsamośćasertywnośćzdrowie seksualneprawa człowiekaróżnorodnośćprawa dzieckaśwadoma zgodazmiany w cielerówność płcibullyingciałopozytywnośćlibidodojrzałośćuzależnieniepresja rówieśniczadzieci w siecizdrowie psychicznerelacjeprzyjaźńkonflikty w relacjibezpieczny internetmiesiączkadebiut seksualny

SCENARIUSZ LEKCJI:

Jak zniekształcone myślenie wpływa na odczuwanie lęku?

Scenariusz jest rozwinięciem materiału „O lęku:, oswoić i zrozumieć lęk”. Podczas zajęć uczniowie zrozumieją czym są zniekształcenia poznawcze w jaki sposób wpływają na odczuwanie lęku.
Nauczą się jak rozróżniać fakty od interpretacji. Poznają metody radzenia sobie z lękiem.

Opracowanie:
Ewa Bielak
Czas trwania:
45 minut
Konsultacja merytoryczna:
Tosia Kopyt, Hubert Pajączkowski, Sylwia Salitra
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
lęk, funkcja lęku, wpływ myśli na odczuwanie lęku, zniekształcenia poznawcze
Potrzebne materiały:
komputer i rzutnik lub tablica multimedialna (do wyświetlenia filmu), kartki A4, wydrukowane materiały z załączników
Cel zajęć:
przypomnienie funkcji lęku; doświadczenie, jak lęk wpływa na nasze myślenie i zachowanie; nauczenie się rozróżniania myśli i faktów; zrozumienie wpływu zniekształconego myślenia na poziom odczuwanego lęku
Tagi:

Kto przygotował ten scenariusz:

Ewa Bielak

Ewa Bielak

Psycholożka i psychoterapeutka terapii poznawczo-behawioralnej w trakcie certyfikacji. Pracuje z klientami z różnorodnymi trudnościami i zaburzeniami psychicznymi, m.in. lękowymi i depresyjnymi. W swojej pracy opiera się na klasycznej Terapii Poznawczo-Behawioralnej (CBT), wzbogacając ją o podejścia takie jak Dialog Motywujący, Terapia Schematów oraz Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT). Pracuje głównie indywidualnie z klientami, ale prowadzi również warsztaty i webinary poruszające szeroki zakres tematów psychologicznych.

Noemi Markwas

Noemi Markwas

Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDPL tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.

    Mamy dla Ciebie coś jeszcze!

    Dziękujemy, że korzystasz z naszych lekcji. Jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi działaniami, zostaw nam swojego maila. Obiecujemy, że będziemy wysłać Ci tylko wartościowe wiadomości i materiały.

    Dziękujemy za zaangażowanie i zaufanie. Jeśli zostawiłeś_aś maila, sprawdź pocztę, aby potwierdzić swój adres.

    Mamy nadzieję, że ta lekcja pomoże Ci w codziennej pracy z młodzieżą. Jeśli masz pytania czy wątpliwości dotyczące przesłanych materiałów – napisz do nas.

    A co, jeśli mam pytania
    lub potrzebuję wsparcia
    w przygotowaniu zajęć?

    Nasi eksperci czekają na Ciebie!

    Napisz do nas

      Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera. Sprawdź skrzynkę i potwierdź swój adres.

      Wkrótce otrzymasz od nas mail pełen wartościowej wiedzy.