partnerstwotolerancjasojusznictwometody antykoncepcjipłodnośćciałopozytywnośćpociąg seksualnyprawa dzieckahigienazdrowie psychicznemowa nienawiścimowa nienawiściobraz ciałazmiany w cieleplanowanie rodzinyzakochaniezdrowie intymneantykoncepcjaedukacja seksualnazdrowie seksualnegraniceedukacja społecznauzależnienierodzinarole płciowezapłodnienieprawa człowiekamenstruacjaSTIzdrowy związekdebiut seksualnydojrzałośćtożsamośćemocjesocial mediabezpieczny internetróżnorodnośćempatiaprofilaktykakonflikty w relacjiasertywnośćcyberprzemocrelacjerówność płciniepełnosprawnośćdojrzewanieprzyjaźńmiłośćcykl menstruacyjnyprzemoc rówieśniczaorientacja seksualnaLGBTQIA+tożsamość płciowaprezerwatywabezpieczny seksrozwój osobistysłownictwośwadoma zgodaseksualnośćuczuciaprawa seksualne i reprodukcyjnecyberbezpieczeństwohejtzdrowe relacjestereotypybullyingwspółpracadorosłośćrozumienie innychlibidoetykarozwiązywanie problemówciążamiesiączkapresja rówieśniczaświadomość ciałastresdzieci w siecisłownictwotożsamośćlibidoprzemoc rówieśniczaLGBTQIA+świadomość ciałaemocjeprawa dzieckaedukacja seksualnacyberprzemocasertywnośćcykl menstruacyjnypartnerstwostressojusznictwobullyingpresja rówieśniczamenstruacjawspółpracazmiany w cieleantykoncepcjastereotypybezpieczny seksdzieci w siecietykadebiut seksualnyplanowanie rodzinymowa nienawiściciałopozytywnośćzdrowie intymnemiesiączkarozwój osobistyedukacja społecznaseksualnośćróżnorodnośćpociąg seksualnyprofilaktykazdrowie psychicznerelacjemetody antykoncepcjiuczuciazdrowy związekdojrzewaniezakochaniemiłośćzapłodnieniemowa nienawiściobraz ciałagranicepłodnośćrozwiązywanie problemówśwadoma zgodahejtniepełnosprawnośćprezerwatywaprawa człowiekaorientacja seksualnaciążasocial mediakonflikty w relacjicyberbezpieczeństworole płciowezdrowe relacjerozumienie innychzdrowie seksualneSTIdojrzałośćhigienatolerancjabezpieczny internetrodzinauzależnieniedorosłośćprawa seksualne i reprodukcyjneempatiarówność płciprzyjaźńtożsamość płciowa

SCENARIUSZ LEKCJI:

MIŁOŚĆ I RANDKI W CZASACH TINDERA

Scenariusz pozwala uświadomić uczniów i uczennice, jakie korzyści i zagrożenia może nieść posiadanie profili w aplikacjach randkowych.

Opracowanie:
Hubert Pajączkowski
Czas trwania:
45 lub 90 minut
Konsultacja merytoryczna:
Tosia Kopyt, Kamila Gil
Główne tematy poruszane podczas lekcji:
relacje, hejt, szanse i zagrożenia związane z korzystaniem z aplikacji randkowych, alternatywy dla randkowania online
Potrzebne materiały:
wydrukowane karty pracy z załączników, karteczki samoprzylepne, komputer i rzutnik lub tablica multimedialna
Cel zajęć:
uświadomienie sobie korzyści i zagrożeń, jakie może nieść posiadanie profili w aplikacjach randkowych; omówienie zjawisk psychologicznych stosowanych przez niektóre osoby korzystające z aplikacji; znalezienie alternatyw dla aplikacji randkowych; zastanowienie się, jak przygotować się na pierwszą randkę; porozmawianie o różnych sposobach poznawania ludzi w celu budowania relacji
Tagi:

Kto przygotował ten scenariusz:

Hubert Pajączkowski

Hubert Pajączkowski

Edukator seksualny, koordynator projektów edukacyjnych. Pracuje z dziećmi oraz młodzieżą szkół podstawowych i średnich w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie lub zajęć dodatkowych. Organizuje także warsztaty dla rodziców i kadr pedagogicznych. Prowadzi na instagramie profil dla osób dorosłych: czytam_przedseksem, gdzie poleca książki związane z tematyką seksualności.

Noemi Markwas

Noemi Markwas

Graficzka, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe rozwijała pracując w studio graficznym Bękarty w Poznaniu oraz tworząc identyfikację wizualną popularnego portalu lifestylowego newonce, która jest używana do dziś. Obecnie współtworzy Fundację SEXEDP tworząc materiały i ilustracje, w tym odpowiadała za przygotowanie graficzne wszystkich scenariuszy i prezentacji.

    Mamy dla Ciebie coś jeszcze!

    Dziękujemy, że korzystasz z naszych lekcji. Jeśli chcesz być na bieżąco z naszymi działaniami, zostaw nam swojego maila. Obiecujemy, że będziemy wysłać Ci tylko wartościowe wiadomości i materiały.

    Dziękujemy za zaangażowanie i zaufanie. Jeśli zostawiłeś_aś maila, sprawdź pocztę, aby potwierdzić swój adres.

    Mamy nadzieję, że ta lekcja pomoże Ci w codziennej pracy z młodzieżą. Jeśli masz pytania czy wątpliwości dotyczące przesłanych materiałów – napisz do nas.

    A co, jeśli mam pytania
    lub potrzebuję wsparcia
    w przygotowaniu zajęć?

    Nasi eksperci czekają na Ciebie!

    Napisz do nas

      Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera. Sprawdź skrzynkę i potwierdź swój adres.

      Wkrótce otrzymasz od nas mail pełen wartościowej wiedzy.