stereotypyrozwiązywanie problemówprawa dzieckaetykazapłodnieniesłownictwotolerancjamiłośćhejtciałopozytywnośćrówność płcirole płcioweniepełnosprawnośćtożsamość płciowazmiany w cieleedukacja seksualnabullyingciążamowa nienawiścizdrowie seksualneśwadoma zgodaprzyjaźńdorosłośćzakochaniemowa nienawiścimiesiączkaplanowanie rodzinypresja rówieśniczamenstruacjazdrowy związekdebiut seksualnydojrzewanieuzależnienieuczuciaedukacja społecznawspółpracaświadomość ciałasojusznictwobezpieczny sekszdrowie psychiczneróżnorodnośćSTIobraz ciałaantykoncepcjaprawa człowiekacyberbezpieczeństwoorientacja seksualnazdrowie intymnehigienalibidoprezerwatywasocial mediabezpieczny internetseksualnośćtożsamośćemocjecykl menstruacyjnyrelacjeLGBTQIA+profilaktykarozwój osobistyempatiapłodnośćprzemoc rówieśniczagranicepartnerstwometody antykoncepcjirozumienie innychasertywnośćpociąg seksualnydojrzałośćrodzinaprawa seksualne i reprodukcyjnedzieci w siecizdrowe relacjestreskonflikty w relacjicyberprzemocdzieci w siecipociąg seksualnyprofilaktykagranicepresja rówieśniczaprzyjaźńrelacjeseksualnośćSTIdojrzałośćcyberprzemocplanowanie rodzinyedukacja społecznazdrowe relacjehejtdojrzewaniepartnerstwoświadomość ciałaempatiarozwój osobistyetykaantykoncepcjamowa nienawiścimiesiączkazdrowie psychiczneLGBTQIA+bezpieczny internetsłownictwozdrowie seksualnestereotypyprzemoc rówieśniczalibidouczuciabezpieczny seksrole płcioweprawa człowiekaprawa seksualne i reprodukcyjnedebiut seksualnycyberbezpieczeństwopłodnośćrówność płcibullyingróżnorodnośćzapłodnienieciałopozytywnośćemocjezakochaniemowa nienawiścizdrowie intymnetolerancjaśwadoma zgodaorientacja seksualnacykl menstruacyjnykonflikty w relacjitożsamość płciowasojusznictwoedukacja seksualnarozwiązywanie problemówzmiany w cieledorosłośćmiłośćprezerwatywaasertywnośćrodzinazdrowy związekniepełnosprawnośćprawa dzieckasocial mediaobraz ciałamenstruacjametody antykoncepcjiuzależnienietożsamośćrozumienie innychwspółpracastresciążahigiena

LEKCJE

Tematy Lekcji:

Grupa wiekowa:

Kim jestem?
Klasy 4-6

Kim jestem?

Czym jest tożsamość i dlaczego jest ważna? Z jakich elementów składa się nasza tożsamość? (np. zainteresowania, wartości, relacje, pochodzenie) Co kształtuje naszą tożsamość? (np. rodzina, przyjaciele, kultura, doświadczenia) Jak zmienia się nasza tożsamość w czasie? Jakie czynniki mogą wpływać na naszą tożsamość?

Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
Szkoła ponadpodstawowa

Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?

Kim jestem teraz i kim chciałbym być w przyszłości? Jakie wartości są dla mnie najważniejsze i jak wpływają na moje decyzje? Czym jest dorosłość i jakie niesie za sobą odpowiedzialności? Jakie wyzwania czekają na mnie w przyszłości i jak mogę się do nich przygotować?

Ludzie mają różnie
Klasy 4-6

Ludzie mają różnie

Czym jest różnorodność i dlaczego jest ważna? Jakie są różne rodzaje różnorodności wśród ludzi? Czy różnorodności trzeba się wstydzić? Co to jest niepełnosprawność i jak możemy pomagać osobom z niepełnosprawnościami? Co zrobić, gdy czujemy się inaczej niż inni?

Media społecznościowe
Klasy 7-8

Media społecznościowe

Czym są algorytmy i jak wpływają na to, co widzimy w mediach społecznościowych? Jakie są pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów społecznościowych? Jak chronić swoją prywatność w mediach społecznościowych? Co to jest uzależnienie od mediów społecznościowych i jak je rozpoznać? Jak świadomie korzystać z mediów społecznościowych?

Menstruacja
Szkoła ponadpodstawowa

Menstruacja

Co to jest miesiączka i jakie są jej biologiczne podstawy? Jakie są fizyczne objawy związane z miesiączką? Jakie emocje mogą towarzyszyć osobom menstruującym? Jakie są najczęściej spotykane mity dotyczące miesiączki? Jakie są konsekwencje stygmatyzacji związane z miesiączką? Jak możemy wspierać osoby menstruujące w naszym otoczeniu?

Miesiączka i cykl menstruacyjny
Klasy 4-6

Miesiączka i cykl menstruacyjny

Jakie są fizyczne i emocjonalne objawy miesiączki? Jakie są mity i fakty dotyczące menstruacji? Jak radzić sobie z dyskomfortem związanym z miesiączką?

Miesiączka i cykl menstruacyjny
Klasy 7-8

Miesiączka i cykl menstruacyjny

Czym jest miesiączka? Jak przebiega cykl menstruacyjny? Jakie są fizyczne i emocjonalne objawy miesiączki? Jakie są społeczne i kulturowe wyobrażenia na temat miesiączki? Jakie są wyzwania związane z miesiączką w różnych kulturach i kontekstach społeczno-ekonomicznych? Jak dbać o siebie podczas miesiączki?

Niestereotypowo o stereotypach
Szkoła ponadpodstawowa

Niestereotypowo o stereotypach

Czym są stereotypy i jak powstają? Jakie są rodzaje stereotypów (np. płciowe, narodowościowe)? Jaka jest różnica między stereotypem, uprzedzeniem a dyskryminacją? Jak stereotypy wpływają na nasze zachowanie wobec innych ludzi? Jak możemy zapobiegać wykluczeniom?

O ciele wiem już wiele!
Wczesnoszkolna

O ciele wiem już wiele!

Z czego składa się nasze ciało? Jakie mamy części ciała? Co to są narządy wewnętrzne? Dlaczego są ważne? Co to jest miesiączka?

Obraz ciała
Klasy 4-6

Obraz ciała

Jakie są standardy piękna i czy warto się do nich dostosowywać? Jakie są różnice między pozytywnym a negatywnym obrazem ciała? Jaki wpływ mają media na nasze postrzeganie własnego ciała? Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami na temat swojego wyglądu? Jakie są konsekwencje negatywnego obrazu ciała? Jak budować zdrową relację ze swoim ciałem?

1 2 3 4 5 6 7

A co, jeśli mam pytania
lub potrzebuję wsparcia
w przygotowaniu zajęć?

Nasi eksperci czekają na Ciebie!

Napisz do nas

    Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera. Sprawdź skrzynkę i potwierdź swój adres.

    Wkrótce otrzymasz od nas mail pełen wartościowej wiedzy.